7 Filmer att se vintern/våren 2009-2010

Avatar. Här inte helkoll på den här filmen, men har för mig att jag och Lotta fick se ganska så lågnt klipp från den när vi var i London, längre än den som går på TV i alla fall. Verkar väl inte vara superduperkul, men något man måste se. Jag välkomnar er, blåa ailiens.


Up In The Air. Anna Kendrick, min favorit human. Hon är ju med i The Twilight Saga, och har fått en Golden Globe nominering för sin roll i denna film där hon har en biroll mot George Clooney. Despite what Ulrika thought, hon är inte kär i honom, hon hjälper bara honom att hitta rätt i livet ;). Eller ska jag säga luften? haha!


Where The Wild Things Are. Åter en film man måste se i sitt liv. Sån där som säkert är lite melankoliskt och sorglig, men samtidigt något man borde uppleva på bio. Baserad på en barnbok som innehåller fantasidjur och 10 meningar!


The Princess And The Frog. Disney har gjort det igen och genom det återgått till det de gör bäst - riktiga filmer! Inget animerat skit här inte, utan riktigt tecknat. Jag har aldrig varit ett riktigt fan av animerat så när alla ljublade över Bilar och Shrek och allt det där kollade jag på Lejonkungen och Anastasia (som faktiskt inte är Disney)!



Sherlock Holmes. Guy Richie, Jude Law, Rachel McAdams och Robert Downey Jr har skapat ett storslaget mästerverk tillsammans ;). Som ni förstår, baserat på detektiven vid samma namn.


The Imaginarium Of Doctor Parnassus. En titel det tar lite tid att lära sig, men nu sitter den där. Heath Ledger's sista film, där han utgör huvudrollen tillsammans med Johnny Depp, Jude Law och Collin Farrell som alla tre tog över som doktorn när Ledger avled. Supermodellen Lily Cole har också en stor roll där i. Fantasy på högsta nivå.


Alice in Wonderland. Ny trailer är ute, Frida dog. Det är här awesomeness kommer ifrån! Johnny Depp, Helena Bonham Carter, Michael Sheen, Anne hathaway och många många fler. Regisserad av Tim Burton, då vet man att den är sjukt bra!
 


Åsikter

Lämna din åsikt:

Namn:
Remember me?

E-mail: (visas ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0