Water For Elephants

Jag har ju redan berättat om att jag köpte tre böcker i UK, och en av dessa var Water For Elephants av Sara Gruen. Rob har precis blivit klar med att spela in filmversionen där han spelar huvudrollen, Jacob (hehe. snacka om ironi). Då var jag så klart tvungen att läsa boken och att den handlar om en cirkus skadar då inte. Bossee frågade om den var bra så här kommer den.


Boken kombinerad med alla superheta bilder på Robert Pattinson (se bildmontage ovan) gör att huvudkaraktären blir en riktigt heting då Rob aldrig sett bättre ut. Den handlar om Jacob på 1930-talet, vars föräldrar precis dött i en olycka, som inte har några pengar och därför hoppar på ett tåg. Tåget han hoppade på hör till The Benzini Brothers' Most Spectacular Show On Earth, där han får jobb. 

På cirkusen träffar han Marlena, som han efter cirka tre möten är störtförälskad i. Då snackar vi inte crush-a-la-Frida-Gustafsson-och-Robert-Pattinson utan snarare jag-kan-inte-leva-utan-dig-måste-rädda-dig-från-din-onda-make (ungefär så känner jag egentligen för Rob men det har inte med saken att göra). 

Kortfattat så är det en väldigt bra bok, om man gillar den hela "uppenbara kärlekshistorian som återkommer i varannan bok som någonsin skrivits" så är den underbar, men det blir lite väl förutseende. Att man får inblick i Jacob när han är cirka 93 år gammal (nutid) är ett stort plus, han är så himla ärlig och det gör allt lite mer verkligt. Boken är också fylld av en massa vänskap och djuren som bor på cirkusen, något man bara måste älska. Jag skulle nog säga 7 av 10 - men läs den!  

Åsikter
Postat av: Boosse

Låter toppen! Måste beställas!! Kärlek och djur, finns det någon bättre kombo?

2010-08-10 @ 16:26:45
Blogg: http://boosses.blogg.se/

Lämna din åsikt:

Namn:
Remember me?

E-mail: (visas ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0