13/7 2010 - Strathclyde

Idag var det dags för guidad tur på University of Strathclyde, min framtida skola.
Självklart så gick det inte att hitta Kristin som vi skulle träffa, då vårt möte hade bestämts mellan mig och en som jobbade med just möten. jag hade alltså fått en adress som inte var där vi skulle mötas. (Vi letade på 50 George Street som det visades på kartan men man skulle typ gå in i denna gigantiska byggnad där alla under sommaren som inte var lärare utan annat satt och jobbade och gå bakom och in genom dörrar och en massa skit). Till slut, efter hjälp från en underbar kvinna, så fann vi henne och det bar av mot rundtur. Kristin var hur trevlig som helst och visade oss runt campus och universitetsomtrådet. Jag ska inte tråka ner er med en massa text om det, men låt oss bara säga att det fanns en jävla massa backar där och jag kommer att älska att bo där!





Kristin med finaste håret ever a la Rachelle Lefevre style komplimenterade mitt fina skandinaviska hår (hennes ord, inte mina). Senare kom jag på att jag färgat det. hehe.



Efter rundvandringen fick jag lite papper om universitet och boende osv. och sen åt vi lunch på en pub där Julia till och med åt fish n' chips - riktigt engelsk var hon!





Medan de andra åkte på whiskeytur så gick jag och Julia till Primark. Vad jag shoppat kommer i separata inlägg för det är så mycket!

Jag såg också en grej som jag planerade att köpa till mig och Ulrika, vilket jag gjorde senare. Jag kan ju inte säga vad det var, men det är väldigt awesome och kommer hålla humöret uppe hela året!

Haha, jag och Julia hittade två otroligt coola väggar nära vårt hotellrum, så när vi ätit pizza och pasta på en italiens restaurang så gick vi två och fotade varandra där! Tur att båda två matchade väggarna!


Julia förstod inte riktigt det här med att ta bilden när man var helt uppe i luften, utan föredrog att ta dem precis efter man lämnat marken.








Den här bilden har så mycket awesomeness i den så jag var tvungen att visa den!

End of Day 2.


Åsikter
Postat av: Ulrika

me löv Glasgow already ;)

2010-07-22 @ 21:20:53

Lämna din åsikt:

Namn:
Remember me?

E-mail: (visas ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0