Tankar om Eclipse

Herregud! Det går inte att beskriva Eclipse med ord. Jag gillar ju New Moon mer än Twilight, och nu gillar jag Eclipse mer än New Moon. Allt i filmen var helt underbart. Det man var rädd skulle vara tråkigt (läs: Billy Blacks tråkiga historier) var till och med bra och var gjort på ett riktigt bra sätt som gjorde att det inte blev för mycket eller för långt.

Alla scener med Edward och Bella då? Hello, hot Edward! Edward är verkligen snyggare i denna filmen än han varit i de två andra. Alla scener med de två var helt underbara och man verkligen kände allt. Sen kom ju då Jacob och jag gillar ju inte honom, och även nu tycker jag att han är lite av en parasit som vägrar släppa taget. Kyssen mellan Bella och Jacob gillade jag inte alls, det var verkligen en awkward känsla när man visste att Edward hörde/såg det. Dessutom så vet vi ju alla vad Bella känner: "I love you more!".


Fightscenerna var riktigt grymma de med, det var fint att se varulvarna och vampyrerna sammarbeta, man känner verkligen att de börjar inte hur larviga de är med sin pakt.

Jag tycker att alla skådespelarna gjorde ett otroligt bra jobb och har verkligen utvecklats. Speciellt Jasper, hur bra var inte hans scen då han berättade om sitt liv? Heartbreaking? Yes! Dock så är det inte bara jag som undrade hur tusan hans southern accent började mitt i hans berättelse. Jag hade inte lagt märke till den innan och helt plötsligt hade en dialekt som verkligen stack ut!

Allt som allt får man väl saga att detta var en  riktig kanon film, men jag gillar fortfarande inte Bryce Howard som Victoria, hon är, precis som jag sagt innan, alldeles för sockersöt. Hon passar helt enkelt inte som en evil vampire.

11 av 10 möjliga skitstora förlovningsringar (som jag egentligen inte gillade men det kan vi bortse från) får Eclipse så klart! 

Åsikter

Lämna din åsikt:

Namn:
Remember me?

E-mail: (visas ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0