Berlin Dag 1

Jag tänkte att om jag nu ska berätta om Berlinresan vi gjorde tisdag-fredag så får jag nog dela uppdet i delar, annars kommer det att bli ett jäääävligt långt inlägg. Anyways, här kommer dag 1:

jag sov ju hos Lotta, och vi var tvungna att gå upp så där vid 03.45 på morgonen. Jättekul. Sen kom vi in till Malmö efter ett tag då och åkte tåg till Köpenhamn. Därifrån tog vi bussen till Berlin som gick 06.30 om jag minns rätt. Jag tror nog att alla sov när bussen körde genom Danmark, de som inte gjorde det är fan märkliga. På färjan käkade vi lite och gjorde lite tax-free shopping.

 Ja, sen efter några timmar på bussen igen var vi framme i Berlin. Vi checkade in på vårt hotell som typ var ett stjärnigt eller vad de sa. Jag delade rum med Lotta, Xenia och Ellen (Drellen). Dt var skönt att vi bara var fyea stycken, och vi bodde på första våningen. Det bästa med vårt rum var nog vårt fönster, som vette ut mot gatan. Där hade vi många trevliga stunder. Fast vi kastade faktiskt aldrig M&Ms på folk. Tyvärr.

När vi typ ställt in våra grejor på rummen så blev det rundvandring i Berlin. Vi kollade på lite olika historiska saker, delar av Berlinmuren och andra grejor jag inte kommer ihåg. Det blev mycket bilder genom hela resan, som ni sjäälvklart kommer att få se. Nästan alla i varje fall. ;)

På kvällen gick Jag, Drellen och Xenia till vårt "stammisställe" Joey's pizza. Gissa om det blev många Vänner referenser där... De hade sjukt god pizza så det var trevligt. Drellen kom fram för första gången, och det var väldigt underhållande. Själv kommer hon nog inte ihåg allt hon gjorde. Efter ett tag hittade hon inte vodkan så hon gick runt i hela lägenheten och letade, typ bakom tvn, i papperskorgen, badrummet osv. Hilarious! Vpdkan stod på bordet kan jag tillägga.

En helt lyckad dag, men man var allt lite trött. Här kommer bilder:


Åsikter

Lämna din åsikt:

Namn:
Remember me?

E-mail: (visas ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0