Harry Potter & The Deathly Hallows

I onsdags drog jag med mig en kompis för att titta på den senaste Harry Potter filmen, dvs. Harry Potter and The Deathly Hallows Part 1. Jag har ju blivit ett riktigt HP fan på senaste tiden även om jag inte läst böckerna så att se filmen på premiärdagen var en själklarhet.

Det som är bra med att inte läsa böckerna är att jag faktiskt inte kan bli besviken på det de struntat i att ta med. Att de lyckades få med så många ljusa och humoristiska stunder i en så pass mörk film var riktigt bra, det blir lite upplyftande då och då.

Allra bästa karaktären var Dobby. Enda gången jag grät i filmen (hade kanske någon liten tår i ögat i början när Hermione raderade sig själv från hennes föräldrars minnen) var när Dobby dog. Så. himla. sorgligt. Han om någon förtjänade inte att dö. Dessutom så var han så underhållande också.

Dansen mellan Harry och Hermione då? Otroligt rolig och helt underbar. Precis vad som behövdes just då.

Som ni nog förstått, jag gillade verkligen denna film och ser fram emot nästa del ;).

Åsikter
Postat av: Frida l fplanting

Jag såg den i söndags! Den var jättebra. Fast jag tror jag kommer behöva se den igen, för att riktigt få in allt :)

2010-11-23 @ 22:51:04
Blogg: http://fplanting.blogg.se/

Lämna din åsikt:

Namn:
Remember me?

E-mail: (visas ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0