Miss Beatrix Potter

Igår (eller tidigt idag om man ska vara noga) så hade jag nöjet att efter bröllopet på svt få kolla in filmen Miss Potter, en film jag velat se sen den kom ut. Den handlar om Beatrix Potter, en engelsk barnboksförfattare och illustratör som nog de flesta känner igen om de får se några bilder som hon målat. När jag var liten brukade jag kolla på serien som var både "riktig" och tecknad, en riktig klassiker enligt mig och jag kommer fortfarande ihåg en del!

Som sagt, efter många års väntan fick jag äntligen se filmen om hennes liv, och den var helt underbar! Renee Zellweger som jag vanligt vis inte gillar särskilt mycket porträtterade henne riktigt bra! Om ni som mig är trogna Beatrix Potter fans borde ni verkligen spana in denna filmen!


Åsikter
Postat av: Boosse

Har också velat se den länge men inte José. Jag känner igen bilderna, speciellt den högra, har säkert läst böckerna som barn men kan inte komma på just nu.

2010-06-20 @ 14:51:41
Blogg: http://boosses.blogg.se/

Lämna din åsikt:

Namn:
Remember me?

E-mail: (visas ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0