Ringsjö Wärdshus

Fram tills cirka två år sedan hade jag, min familj, morbror och morföräldrar en tradition att vi alltid åkte till Ringsjö Wärdshus och åt julbord. Det slutade vi med då min mormor och morfar inte orkade längre och vi kände inte för att åka utan dem, men nu så ville de dit igen. Den här dagen (eller ja, det är ju inte samma datum eller dag varje år) är en av de bästa med hela julen. Man spenderar hela eftermiddagen där tillsammans, äter julbord, äter risgrynsgröt, julgodis, spelar kort, pratar och går kanske en runda.

Nu i år ska vi dit igen och det redan på lördag. Lite tidigt kan man tycka men då min bror snart åker till Norge så ville alla att han också skulle få hinna vara med. Idén kläcktes igår och idag bokade vi bord. Jag längar verkligen!

Åsikter
Postat av: boosse

Låter riktigt mysigt, synd bara att dina morföräldrar inte orkar mer. Ni får se til att moffa i er åt dom också, eller klämma ned lite i en doggybag under bordet ;)

2010-11-24 @ 19:24:16
Blogg: http://boosses.blogg.se/

Lämna din åsikt:

Namn:
Remember me?

E-mail: (visas ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0